Moster Anna bakar och njuter av livets goda. Ta del av eget utformade recept.

Hitta Recept

2.3.10

Coola karamellfärger

Jag kom på att utbudet för tillbehör till cupcakes i Sverige är aningen begränsat. Tex så finns det fyra olika färger av karamellfärger i mataffären, kul.. Och muffinsformar är även de vanliga och tråkiga. Om man ska baka riktiga cupcakes är det svårt att nöja sig med de stora vita muffinsformarna så jag kikade runt lite på ebay.com och hittade massa fina kakformar som är lite mer stabila och håller formen, mycket bättre än våra tunna som öppnar upp sig i ugnen och sen har man visst bakat en sockerkaka istället för massa muffins.


Jag hittade även cupcake-karamellfärger i geléform och var tvungen att köpa dem. Betalade under 200kr för dem med frakten och jag fick 12 olika färger, vilket ger billigare styckpris än man får betala för fyra olika färger i matbutiken.
Dessa färger har jag använt till mina dammsugare och cupcakes.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar